Šia tema kalbėjau online seminare „Pardavimų psichologija 2020“. Išskyriau šiuos darbo su klientais principus:
📍Parduodate tai ko klientui reikia iš tikrųjų, o ne tai ko jis prašo (pastarąjį darbą atlieka kasininkai). Vadinasi pirma išsiaiškinate kaip, kas ir tik tada parduodate;
📍Gilinatės į kliento verslą. Jei klientų daug, tuomet į didžiausių ir svarbiausių;
Kuriate asmeninius santykius. Darote tai sistemiškai (o ne prišokant, prisimenant laikas nuo laiko);
📍Kritikos ne vengiate, o prašote. Klientų pasitenkinimo tyrimai viena iš gerų priemonių;
📍Padedate visais klausimais (tame tarpe asmeniniais), o ne tik tai kas aprašyta bendradarbiavimo sutartyje;
📍Suklydot – neišsisukinėjat, klientas apie tai sužino pirmas;
📍Įmonėje puoselėjate į klientus orientuotą kultūrą (pvz. visas kolektyvas suvokia, kad algas moka klientai, o ne buhalteris);
📍Esate nepriklausomas nuo (kad ir pačio didžiausio) kliento – neleidžiate jam Jūsų mokyti, kaip Jums reikia dirbti, nedarote visko (pvz. nusižengti etikai, įstatymams), kad jį išlaikyti.