fbpx

Pagarbiai bičiuliškai vazeliniškai


Mokymų metu ar konsultuojant klientus dažnai susiduriu su labai paprastu klausimu – kaip pasirašinėti mailų pabaigoje? „Pagarbiai“, „Geros dienos“, „Linkėjimai“ yra vieni populiariausių variantų. Per savo praktiką esu matęs pačių įvairiausių. Juos skirstyčiau į kelias grupes – pagarbos, draugiškus, neutralius ir vazeliniškus.

Pagarbos tipo pasirašymai yra tokie kaip „Su pagarba“, „Pagarbiai“ ir pan. Jie rodo, kad klientą gerbiate. Ypač „pagarbūs“ pasirašymai pakliūna į vazeliniškų kategoriją. Apie kuriuos kiek vėliau. Draugiško tipo pasirašymai yra neformalūs, gali būti susiję su klientu asmeniškai, kaip kad palinkėjimas „Gerų atostogų“ ar pan. Dažniausiai pasitaikantys tokio tipo pasirašymai yra „Linkėjimai“, „Su geriausiais linkėjimais“, „Lengvo penktadienio“ ir t.t. Itin draugiški ir familiarūs pasirašymai keliauja į vazeliniškų kategoriją. Neutralūs pasirašymai yra „Geros dienos“, „Geros savaitės“ ir pan. Jie kiek primena draugiškus, bet yra šaltesni, mažiau asmeniški. Vazeliniški pasirašymai yra tie, kurie parodo, kad taikotės į kliento kūno vietą kur saulė nešviečia. O tai jau nėra gerai. Negerai ne tik dėl to, kad ten kur saulė nešviečia, dažniausiai ir kvapas ne pats geriausias, bet dėl to, kad klientas puikiai „užuodžia“ į kurią vietą taikotės. O tuomet klientui kyla pagrįsti klausimai – kurių velnių jūs ten veržiatės? Ar tik ne todėl, kad norite parduoti tai ko klientui nereikia? Net jei taip ir nėra, tokios kliento mintys naudos neatneša. Vazeliniško tipo pasirašymai yra tokie kaip „bičiuliškai“, „su ypatinga pagarba“, „su pačiais nuoširdžiausiais linkėjimais“ ir t.t. Žmonių kūrybiškumui ribų nėra 🙂

Klausimas – kokio tipo pasirašymą naudoti? Pirmiausiai ko nenaudoti – vazeliniškų. Mano rekomendacija naudoti draugiško („Linkėjimai“, „Gerų atostogų“, „Smagaus savaitgalio“, …) tipo pasirašymus. Kodėl? Todėl, kad tikslas kuo greičiau užmegzti draugišką ryšį su klientu ir „nulipti“ nuo formalaus bendravimo (kodėl to reikia bus sekančios savaitės poste). Suprantama, yra klientų, kurie pabrėžtinai išlaiko atstumą ir formalų bendravimo toną. Tuomet labiau tinka pagarbos ir neutralaus tipo pasirašymai. Nepamirškite, pardavėjas profesionalas yra empatiškas ir klauso kliento. Tad bendraukite su klientu būtent klientui priimtinu stiliumi po truputį jį kreipiant draugiško ir neformalaus bendravimo link. Kartais su klientu galite pradėti bendrauti ypač neformaliai. Kas yra puiku. Tik kas bebūtų, NIEKADA nelįskite ten kur prireikia vazelino. Jūs esate pardavėjai, gerbkite save ir visą pardavėjo profesiją.

Su didele bičiuliška pagarba Jūsų nuolankus tarnas Mindaugas.

O gal tiesiog – Linkėjimai, Mindaugas.

Informuojame, kad mūsų mokymų programos yra įtrauktos į Europos Sąjungos paramos programą. Norėdami gauti paramą mūsų mokymų programoms, kreipkitės vaida@pamo.lt arba +370 603 14818

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.